Register
XUPWUP.nl

ports forwarden enzo

#0     Posted: 28 January 2012 23:33     Score: 10 General Discussion
00T00
Global Mod.
soms moet je zo voor spellen ports forwarden enzo. vaak kun je een lijstje vinden met welke ports nodig zijn. Maarrr (en hier komt de plottwist) in mijn router moet ik zowel source port als destination port invullen. iemand enig idee wat het verschil precies is en wat ik waar moet invullen? eerlijk gezegd vooral een vraag voor rick want die weet dat soort dingen om de een of andere reden.

#1     Posted: 28 January 2012 23:43     Score: 10
Rick Hendricksen
Administrator
Alle tcp/udp verbindingen hebben zowel een "source" als een "destination" port, de source is de port waarvan de client (jij dus) data verstuurt, de destination is de poort waarop de server luistert.
Wat je waar moet invullen moet je inderdaad ergens opzoeken, ik zou zelf niet weten hoe je er achter moet komen.
Behalve dan op de tu inloggen (want daar heb je geen port forwarding nodig omdat je direct verbind met het internet zonder iritante router) en dan "netstat" gebruiken in cmd. Netstat geeft je een lijst van alle actieve connecties, en als je league of legends(ingame, launcher gebruikt andere server/connectie) open hebt staan de lol game servers er ook bij (incl source en destination port).

#2     Posted: 30 January 2012 14:21     Score: 10
Kebabbi
Moderator
gebruikt ingame geen udp?

#3     Posted: 30 January 2012 14:34     Score: 10
Rick Hendricksen
Administrator
Ja, en? mijn bovenstaande praatje klopt daarvoor nog steeds.

#4     Posted: 30 January 2012 14:36     Score: 10
Kebabbi
Moderator
maar dan heb je toch geen actieve connectie?

#5     Posted: 30 January 2012 14:37     Score: 10
00T00
Global Mod.
maakt niet uit anyways. Ik wilde bepaalde poorten priority geven omdat als mijn vader voetbal streamt mijn game lagt, maar zelfs toen ik alle poorten vanaf mijn connectie real-time priority gaf had ik nog lag spikes

#6     Posted: 30 January 2012 14:38     Score: 10
Rick Hendricksen
Administrator
Ik weet dat netstat wél udp verbindingen laat zien. Misschien alleen de udp verbindingen waarvan er packets worden verzonden terwijl netstat aan het pollen is.

You must log in to post a reply
© Rick Hendricksen
Page generated in 0.015 seconds.