XUPWUP.NL
Login
Or create an account

Wat heb jij recentelijk gekocht/gedownload/gekregen/gejat?

0 Posted 30 Jul 2010 15:42
Jos
Trustworthy
Post hier al uw recente aankopen/downloads/cadeau's/vruchten van het proletarisch winkelen (omdat elk forum zoiets moet hebben natuurlijk) :

EDIT: (Op verzoek) Uitgebreidere reviews!

Gedownload:
Starcraft 2: Wings of Liberty

Genre: RTS
Voorlopig Kort Oordeel: Meh/OK

Uitgebreider:
Starcraft wordt al jaren gezien als een van de grondleggers van het RTS-genre en hoewel het al een kleine 12 jaar uit is wordt het nog steeds gespeeld in bepaalde delen van de wereld (lees: Zuid-Korea) door trouwe fans (lees: addicts). Veel mensen keken dan ook reikhalzend uit naar het echte vervolg van dit legendarische spel. Na een tijdje in de multiplayer-beta gezetten te hebben, vond ik het eens tijd om te kijken wat de singleplayer voor me in petto had. Jammer genoeg kon ik alleen de campaign doen (erg vroege crack), maar dat mocht de pret niet drukken. De campaign zit aardig leuk in elkaar, je bent James Raynor, een vrijheidsstrijder tegen de evil Dominion. Net als je bezig bent met wat mensen te bevrijden, is er opeens een dikke zerg-rush en heb je schijt aan de knikker. Het verhaal heb ik nog niet afgemaakt, maar ik verwacht geen grote onverwachte plotwendingen. Qua spelmechanieken doet de campaign denken aan een RPG. Je hebt een mooi thuisstation, met de nodige faciliteiten om upgrades te kopen en bij elke missie unlock je weer wat leuke units en upgrade-mogelijkheden. Tijdens de verschillende battles is de basis natuurlijk de vrij standaard RTS-taferelen; resources verzamelen, units bouwen en vijandelijke dingen kapot maken. Hetgeen wat dit spel speciaal maakt is dat er ontzettend veel diepte zit in die laatste twee punten. Er zijn genoeg units per ras en elke unit heeft een of meerdere counters. Daarnaast hebben de meeste ook speciale eigenschappen; zoals tijdelijke boosts, onzichtbare muren tevoorschijn toveren of over ravijnen springen. Dit is uiteindelijk ook allemaal ontzetten goed op elkaar afgestemd en dat zorgt voor een mooie algehele balans over de drie rassen.

Tot nu toe heb ik wel al wat plezier gehad, alhoewel ik me wel nog wat erger aan het ontbreken van een skirmish en/of lan-modus bij deze versie. Tot die modi beschikbaar worden behoud ik me op: Meh/OK

Gekocht:
The Dillinger Escape Plan, Option Paralysis/

Genre: Mathcore/Avant-garde Metal (zo spreekt wiki)
Kort Oordeel: WREED

Uitgebreider:
The Dillinger Escape Plan kwam ooit tot mijn aandacht door een vermeende connectie met een andere band waar ik graag naar luister. Nu is deze connectie ver te zoeken, maar uiteindelijk raakte ik toch geïnteresseerd in de muziek die deze unieke band maakte. Bij mijn eerste zoektocht naar de band, kwam ik bij het nummer Milk Lizard van het album Ire Works en mijn eerste gedachte bij het luisteren was: "Huh, is dat een trompet?". Mijn gedachte bleek waar, want tDEP heeft het onwaarschijnlijke voor elkaar gekregen door een trompet goed te doen klinken in een metal-nummer. Na een tijdje liep ik door de Media Markt en kwam het album Option Paralysis van ze tegen. Ik besloot het eens een keer te bekijken wat ze nog allemaal voor verrassingen in hun petto hadden. De opener van het album, Farewell, Mona Lisa, hakt er meteen keihard in met bijna chaotische gitaarriffs en drumpartijen. In het midden van het nummer komt opeens een rustig, jazz-achtig stukje, waarna de bijna-chaos weer onverstoord verder gaat. Deze trend kan je ook over heel het album zien. Met keiharde nummers als Good Neighbour en Crystal Morning laten ze zien dat ze uitstekend met hun instrumenten om kunnen gaan, terwijl hun nummers na een aantal keren niet gaan vervelen. Met nummers als Gold Teeth on a Bum en I Wouldn't If You Didn't laten ze zien dat ze ook uitstekend rustigere, mee-zing nummers kunnen maken, terwijl het instrumentaal nog steeds ontzetten ingewikkeld blijft. Een ander voorbeeld van een van de rustigere nummers is Widower. Het nummer begint met een rustige piano die een jazz-tunetje inzet. Op den duur sluiten steeds meer instrumenten zich aan bij de mix, waardoor het steeds meer richting de hard-rock gaat neigen en dan opeens uit het niets komt een keihard Mathcore stuk. De Mathcore verdwijnt zo gauw hij is verschenen en weer komt de piano met een jazz-tunetje. Uiteindelijk eindigt het nummer in een compleet in een uiterst goed hard-rock sfeertje. Elk van de nummers zou zo uitgebreid kunnen worden beschreven door de verschillende instrumenten, riffs, ritme's en zangtechnieken. En dit is wat mij betreft hetgeen wat deze band zó goed maakt; ze blijven continu evolueren, zonder ooit hun eigen stijl of geluid te verliezen. Het eindoordeel is dus: WREED

The Black Keys, Brothers

Genre: Blues Rock
Kort Oordeel: Lekker Relaxed en doet denken aan Werchter :D

Uitgebreider:

Zie post #7

Gaat nu voort en maak vele reacties hierop!

Edited on 09 August 2010 15:41 by Jos.
1 Posted 30 July 2010 16:00
marinus
Trustworthy
Nieuwe rolluikband

Oordeel: Uitstekend, De oude was afgerafeld en kwam daardoor nog wel eens vast te zitten. Deze nieuwe band ziet er strak uit, is gratis, en ook nog eens voor mij geinstalleerd; Een echte aanrader!

Zo goed?

Edited on 30 July 2010 16:01 by marinus.
2 Posted 30 July 2010 16:13
Jos
Trustworthy
Quoting: @Marinus  

Zo goed?

Uitstekend, maar omdat ik nog iets vergeten was:

Gekocht:
Logitech Clearchat PC

Genre: Koptelefoon
Kort Oordeel: OK
Uitgebreider:
Goed geluid, makkelijker aansluiting, geen radiator meer op de achtergrond bij de microfoon, that is all.
Edited on 30 July 2010 18:15 by Jos.
3 Posted 30 July 2010 16:30
00T00
Global Mod.
Gedownload:
De hamachi installer.
Oordeel: Mwah, heb betere installers gezien. Heb ook slechtere installers gezien. Heb ook installers van ongeveer dezelfde kwaliteit gezien. Ik kon kiezen in welke folder ik het programma wilde installeren. Geen optie om hamachi niet te laten opstarten bij het opstarten van windows. Installeerde niet de ask-toolbar. Beetje rare naam. 5,6/7 sterren en 3/4 klaveren, met een standaardafwijking van respectievelijk 1,04 en 0,72.

Edited on 30 July 2010 17:04 by 00T00.
4 Posted 30 July 2010 16:53
jandeposterman
Gekocht:

Gedownload:
30 Seconds To Mars - 30 Seconds To Mars
30 Seconds To Mars - A Beautiful Lie
30 Seconds To Mars - This Is War
Hooray for Boobies - The Bloodhound Gang (2000)
EDITORS - AN END HAS A START
Editors - The Back Room (2cd bonus)
Editors - In This Light And On This Evening
Muse - Absolution
Muse - Black Holes And Revelations
Muse - Origin Of Symmetry
Muse - Showbiz
Muse - The Resistance
014 Red Hot Chili Peppers - Californication
025 Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium (2006)
143 Red Hot Chili Pepers - By The Way
Rammsteain -Reise, Reise
Rammstein - (2009) Liebe Ist Für Alle Da ( 2CD Special Edition )
Rammstein - Rosenrot
A State Of Trance radioshows
Tiesto - Elements of Life (DigiJob) No Remix version FLAC.nfo
Prodigy - The fat of the land
The Prodigy - Music for the jilted generationgamer
TRA009 Prodigy - Always Outnumbered, Never Outgunned
TRA012 Prodigy - Invaders Must Die (Deluxe Edition)

en meer
5 Posted 30 July 2010 17:44
Rick Hendricksen
Administrator
recentelijk gedownload:
Prince of persia the forgotten sands:

Was een standaard installer, een met een muziekje op de achtergrond, dat vond ik ook wel lol, niks op aan te merken.
Winrar:
Het downloaden ging met 1kb/sec, en het stopte ook vaak ineens met downloaden, dus de installers deden het niet. Dus heb ik hem via skype van Luc gekregen :) en dat werkte wel.
6 Posted 31 July 2010 18:09
00T00
Global Mod.
Gekocht: Een ijsthee

(Links)

Oordeel:
Komt in twee smaken, citroen of perzik. Het label was in het Spaans, wat irritant was omdat ik niet de ingrediënten kon begrijpen. Smaakte goed. Kreeg er een glas bij van de man die het bracht, maar dat mocht ik niet houden. Heb er daarna nog eentje besteld. Een schijfje citroen zou echter wat meer klassa uitstralen, daarom maar een 8.7/10
7 Posted 09 August 2010 15:38
Jos
Trustworthy
Tijd voor de uitgebreidere review van:

The Black Keys, Brothers

Genre: Blues Rock
Kort Oordeel: Lekker Relaxed en doet denken aan Werchter :D

Ongeveer een maand voordat Rock Werchter 2010 begon, besloot ik eens te kijken of er nog goede voor mij onbekende bands kwamen optreden. Zo kwam ik voor de eerste keer in de aanraking met The Black Keys. Hun relaxte Blues Rock had me bijna meteen te pakken en luisterde heerlijk weg. Uiteindelijk bleef het maar bij één nummer, omdat ik nog vele andere bands moest nagaan. Op Werchter zelf traden ze op een zonnige zondagmiddag. Ze hadden geluk dat Wolfmother uitviel, want hierdoor kwamen ze op het Main Stage terecht in plaats van de Marquee. Het weer hoorde perfect bij de heerlijk zonnige muziek van The Black Keys. Een uur met een heerlijk optreden volgde en zo kregen ze een mooi plekje in mijn achterhoofd. Tijdens een wandeling door de Mediamarkt, kwamen ze na het zien van de album cover meteen weer naar boven en besloot ik het album te kopen en ze wat meer luistertijd te gunnen.
Het album zelf bestaat uit allemaal relaxte Blues Rock nummers, die allemaal toch een bepaalde eigenschap hebben die uniek lijkt aan The Black Keys. Het album heeft 15 nummers, dus je kan er ook lekker wat tijd mee weg luisteren. Binnen het Blues Rock-jasje laten ze toch nog flink wat diversiteit zien. Zo is de eerste single van het album, Tighten Up, een lekker pop-achtig nummer met een heerlijk melodietje, terwijl Never Gonna Give You Up (niet de Rick Astley versie) een zachte ballad is die niet zou misstaan in de jaren '70. Een van de uitschieters op dit album is wat mij betreft Howlin' For You. Het is een heerlijk meezingnummer, mede dankzij het dadada-gedeelte, met ook weer een heerlijk relaxte melodie. Bijna elk nummer heeft ook weer zijn eigen relaxte klanken. Bijna, omdat er voor mij eigenlijk maar een minder nummer op dit album is, namelijk The Go Getter. Voor mij hadden ze hem mogen weglaten omdat het lijkt alsof ze hiermee op veilig spelen en niet eens iets nieuws proberen. Maar over het gehele album gezien, is het een heerlijk muziekje voor lekker in de zon te zitten of te liggen en er vooral niet al te veel te bij na te denken.

Voorbeelden

Tighten Up

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DNXwicxlsvI[/youtube]

Howlin' For You

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SpxbWoDhVxw[/youtube]

Maar dat is niet alles want er nog een update!

Gekocht:

Kyuss, Blues for the Red Sun

Genre: Stoner Rock/Metal

Oordeel: Work in Progress

Baroness, Blue Record

Genre: Progressive Metal/ Sludge Metal

Oordeel: Work in Progress

Edited on 09 August 2010 15:40 by Jos.
8 Posted 10 January 2011 15:14
Jos
Trustworthy
BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP

9 Posted 14 August 2011 10:05
00T00
Global Mod.
EASEUS Partition Master Home Edition

Toen ik voor het eerst windows 7 installeerde op mijn laptop dacht ik dat het handig zou zijn de windows 7 partitie klein te houden en alles op de andere partitie te zetten. Omdat programmas echter toch de neiging hebben om altijd bestanden op te slaan op de windows partitie ook al zijn ze op een andere partitie geïnstalleerd, begon deze echter vol te raken. Toen ik probeerde de windows 7 partitie uit te breiden met de ingebouwde partitiemanager bleek dat deze geen boot partitie kon vergroten. EASEUS Partition Master Home Edition kon dit echter wel, en na het gratis te downloaden loste het mijn probleem op door de partitie te vergroten nadat ik mijn laptop opnieuw opstartte. 9/10 mooie ui, goede functionaliteit, gratis, veel functies.
10 Posted 15 August 2011 17:55
Kebabbi
Moderator

geen uitleg nodig lijkt me zo
11 Posted 14 September 2011 16:52
Luc
Global Mod.

Sennheiser MX 370 oortjes
Prijs: €15
Oordeel: Voor €10 heb je kut oortjes, voor €15 heb je fatsoenlijke van Sennheiser. Ben erg tevreden over geluidskwaliteit, zeker ten opzichte van vorige oortjes.
12 Posted 03 December 2011 17:09
Rick Hendricksen
Administrator

Assassins creed Revelations

Lijkt wel een goed spel te zijn. Is uit sinds 2 december, runt op max settings op mijn pc :).
13 Posted 03 December 2011 17:34
00T00
Global Mod.
Quoting: Post 2
Quoting: @Marinus  

Zo goed?

Uitstekend, maar omdat ik nog iets vergeten was:

Gekocht:
Logitech Clearchat PC

Genre: Koptelefoon
Kort Oordeel: OK
Uitgebreider:
Goed geluid, makkelijker aansluiting, geen radiator meer op de achtergrond bij de microfoon, that is all.
Edited on 30 July 2010 18:15 by Jos.

Ah, de mythische fatsoenlijke microfoon van Jos. Ik was vergeten dat ie bestond.
© Rick Hendricksen