XUPWUP.NL
Login
Or create an account

javascript .focus() undefined (locked)

0 Posted 29 Jul 2010 21:18
Rick Hendricksen
Administrator
ik heb een text veld, en ik wil hem focus geven als de pagina laad, maar dat werkt niet.
hieronder de code:
  1. <input name=​"myusername" type=​"text" id=​"myusername" onloa​d=​"this.focus()​;​" />​

Chrome's javascript console:
  1. document.getElementById('myusername')[i]<input name=​"myusername" type=​"text" id=​"myusername" onload=​"this.focus()​;​">​</input>​[/i]
  2. document.getElementById('myusername').focus()[i]undefined[/i]

Je ziet dus dat blijkbaar .focus() undefined is, en dat ook "this.focus()" niet werkt. Iemand iedeen?

ps, de desbetreffende pagina is gewoon de login pagina.
pps, ik heb de filters wat geupdate, dus nu kun je dingen als onload gewoon weer typen. (hierboven staat nog een zwsp)
Edited on 29 July 2010 21:41 by Rick Hendricksen.
1 Posted 29 July 2010 22:14
jandeposterman
<input> heeft geen onload

je kunt wel bijvoorbeeld 'n body onload doen en de id van de input meegeven naar 'n functie die 'm dan focust
2 Posted 30 July 2010 16:33
00T00
Global Mod.
Vraag iedereen een programma te downloaden dat een aantal keer op tab drukt als de pagina wordt geopend.
3 Posted 30 July 2010 17:47
Rick Hendricksen
Administrator
Quoting: @1 
je kunt wel bijvoorbeeld 'n body onload doen en de id van de input meegeven naar 'n functie die 'm dan focust

dat probeerde ik eerst, maar zoals je ziet aan chrome's javascript console, faalt het sowieso, omdat blijkbaar .focus() niet gedefinieerd is, lees de originele post nog maar eens wat beter, de onload was namelijk niet het probleem.
4 Posted 30 July 2010 18:21
00T00
Global Mod.
Quoting: @2  
Quoting: @1   

dat probeerde ik eerst, maar zoals je ziet aan chrome's javascript console, faalt het sowieso, omdat blijkbaar .focus() niet gedefinieerd is, lees de originele post nog maar eens wat beter, de onload was namelijk niet het probleem.[/quot[quote]Vraag iedereen een programma te downloaden dat een aantal keer op tab drukt als de pagina wordt geopend.
e][/div]

EDIT: Quote functie faalt rick. Ik heb alleen maar op jouw quote knop gedrukt en daarna op de mijne.
Edited on 30 July 2010 18:22 by 00T00.[/div]
5 Posted 30 July 2010 18:31
jandeposterman
bij mij werkt focus() wel in chrome, mss was je element nog niet geladen?
6 Posted 30 July 2010 19:51
Rick Hendricksen
Administrator
jawel.
Je ziet toch de volgorde waarin ik de commandos typ in de console?
even herhaling:
  1. document.getElementById('myusername')[i]<input name=​"myusername" type=​"text" id=​"myusername" onload=​"this.focus()​;​">​</input>​[/i]
  2. document.getElementById('myusername').focus;[i]function focus() { [native code] }[/i]
  3. document.getElementById('myusername').focus();[i]undefined[/i]
7 Posted 31 July 2010 14:22
jandeposterman
http://kebabbi.nl/focus.html

ps: werkt in google chrome 5.0.375.125

Edited on 31 July 2010 14:23 by jandeposterman.
8 Posted 31 July 2010 14:30
Rick Hendricksen
Administrator
ja, idd het werkt gewoon... ik weet niet waarom het eerst faalde.
maar ik denk dat dat "undefined" ding komt omdat de functie .focus() een void is, en dus niet returnt

edit: het is geimplementeerd op de login pagina

Edited on 31 July 2010 14:32 by Rick Hendricksen.
© Rick Hendricksen